Parque Tyrona

5 augustus 2015

En nu een blog over Parque Tyrona. Zaterdag zijn we van Santa Marta vertrokken naar Parque Tyrona met de bus. Eenmaal in het park aangekomen gingen we verder op paarden naar de cabañas. Dit zijn een soort bungalows maar dan Caribbean style.

Wauw. Wat is Parque Tyrona mooi!! Niet normaal! Tijdens de tocht door de jungle op de paarden hadden we al super veel hagedissen gezien en verder de jungle in hoorden we een brul aap! Die klonk als een tijger die al 3 maanden niet gegeten had. Er liep de hele rit een jochie achter ons aan om de paarden een beetje op te zitten jagen wat we niet echt oke vonden maar toen hij zei dat het een aap was en geen tijger en daar ook rustig bij bleef vond ik het stiekem wel fijn dat hij er was! Later probeerde we hem af te schudden maar dat is niet gelukt helaas.

Toen we aankwamen bij de cabañas zijn we gelijk naar het strand gelopen. Dit was nog wel ruim een kwartier lopen. Op het strand waar wij aan zaten mocht je namelijk niet in de zee zwemmen. Hier was de zee te wild. Er waren hier al 200 mensen verdronken dus vooruit, we lopen wel een stukje. Na een kwartier lopen kwamen we bij het tweede strandje aan maar er werd ons verteld dat het derde strandje nóg mooier was. Weer een kwartier verder lopen kwamen we daar aan en inderdaad. Beautiful! Net als dat je op internet ziet. Blauwe zee, palmbomen, wit zand, wauw! Daar