Parque Tyrona

5 augustus 2015 - Cartagena, Colombia

En nu een blog over Parque Tyrona. Zaterdag zijn we van Santa Marta vertrokken naar Parque Tyrona met de bus. Eenmaal in het park aangekomen gingen we verder op paarden naar de cabañas. Dit zijn een soort bungalows maar dan Caribbean style.

Wauw. Wat is Parque Tyrona mooi!! Niet normaal! Tijdens de tocht door de jungle op de paarden hadden we al super veel hagedissen gezien en verder de jungle in hoorden we een brul aap! Die klonk als een tijger die al 3 maanden niet gegeten had. Er liep de hele rit een jochie achter ons aan om de paarden een beetje op te zitten jagen wat we niet echt oke vonden maar toen hij zei dat het een aap was en geen tijger en daar ook rustig bij bleef vond ik het stiekem wel fijn dat hij er was! Later probeerde we hem af te schudden maar dat is niet gelukt helaas.

Toen we aankwamen bij de cabañas zijn we gelijk naar het strand gelopen. Dit was nog wel ruim een kwartier lopen. Op het strand waar wij aan zaten mocht je namelijk niet in de zee zwemmen. Hier was de zee te wild. Er waren hier al 200 mensen verdronken dus vooruit, we lopen wel een stukje. Na een kwartier lopen kwamen we bij het tweede strandje aan maar er werd ons verteld dat het derde strandje nóg mooier was. Weer een kwartier verder lopen kwamen we daar aan en inderdaad. Beautiful! Net als dat je op internet ziet. Blauwe zee, palmbomen, wit zand, wauw! Daar dus een heerlijk verfrissende duik genomen en daarna lekker gaan eten! Vis natuurlijk, want dat moest er wel goed zijn en dat was het ook.

's Avonds maakten een deel zich klaar om in een hangmat te slapen. Als je geen last van muggen wilde hebben kon je beter in een hangmat slapen dan in een cabaña vanwege de klamboes. Ik was heel benieuwd of ik er lekker in kon slapen en ik kan je vertellen, dat is goed gelukt! Lekker in de hangmat met de zee op de achtergrond, wat wil je nog meer?

De volgende dag kon je als je wilde mee met een wandeling van 5 uur lang. Dat leek me eerst best gaaf omdat je ongetwijfeld super mooie dingen zou gaan zien, maar toen kreeg ik een flashback van de 10 uur die ik voor de nacht van de vluchteling heb gelopen en dacht ik laat maar. Gelukkig was ik niet de enige die dat dacht. Samen met mede geadopteerde Colombia strijder Paola hebben we onze eigen tocht gedaan en hebben we mooie foto's geschoten. Geen apen gezien helaas maar wel een gigantic gemuteerde muis of zoiets. Soort capibara achtig maar dan iets kleiner. Ook leuk! Daarna zijn we gaan strandhoppen. Duik op het eerste strandje en verder naar het vierde strand. Dit scheen het aller mooiste strand te zijn, La Copa. Dit is ook op tv geweest bij 3 op reis en zag er prachtig uit, dus even in het echt gekoekeloerd. Bij elkaar een uurtje lopen maar dat was het zeker waard!!! (Zie foto's en vergeet vooral niet dat het in het echt nog veel mooier was). Zo hebben we ons de tweede dag prima vermaakt! Die avond hebben we weer in een hangmat geslapen omdat het ons zo goed beviel! De volgende dag zijn we weer terug gegaan naar Santa Marta. Dan valt het strand daar eigenlijk vies tegen, maar als nog heerlijk natuurlijk! Maar ik kan wel zeggen dat Parque Tyrona met stip op nummer 1 staat van deze reis! Wat is het daar mooi!!

Nu zijn we onderweg naar Cartagena en als klap op de vuurpijl hebben we net een stop gemaakt bij een moddervulkaan. Dat is me ook een aparte ervaring. 1 voor 1 van een trappetje naar beneden om ontvangen te worden door een paar Colombianen die je dan gaan masseren. Daarna zijn we nog even blijven drijven. Je kan ook niets anders dan dobberen in zo een modderbad, voelt heel apart! Alsof je een zwemvest aan heb maar dan niet... Daarna werden we afgespoeld in een meertje door hardhandige vrouwtje die zonder pardon je bikini broekje uittrokken om 'm te wassen.
Anyhow, het was hartstikke leuk!

Nu dus Cartagena, de laatste stop met de andere families en dan komt Niels zaterdag en begint er een nieuw avontuur! Vind het zo heerlijk dat ik nog 2 weken te gaan heb! Maar de andere families ga ik zeker missen. Aan de andere kant krijg ik Niels ervoor terug natuurlijk :)

Ciao!

Oh en net aangekomen in Cartagena, wordt wellicht de nummer 2! Hotel is prachtig, midden in het koloniale centrum! Nu snel genieten.

1. Diaan:
    5 augustus 2015
    Wat een mooie foto's! Heerlijk aan het genieten. Gaaf hoor. Ik lees je verhalen met plezier. Kus
  2. Daniela:
    5 augustus 2015
    Wat een geweldige reis ben je aan het maken! Super leuk om je verhalen erover te lezen en de foto's erbij te zien. Nog optimaal genieten van de groep met wie je bent en super goed vooruitzicht dat je straks nog 2 weken mag gaan reizen en genieten met Niels! Have fun babe!! X
  3. Loes:
    5 augustus 2015
    Hahahah die vijf uur lopen was peanuts voor je geweest Anouk! Wat goed om te lezen dat je zoveel geniet en al het moois ontdekt. Heerlijk, Gr loes
  4. Milou:
    5 augustus 2015
    Weer een heerlijk verhaal en prachtige foto's. Wat zal jy heerlijk genieten zeg!
    Dikke kus! Xxx
  5. Meganlee:
    6 augustus 2015
    Super leuk weer wat te lezen van wat je beleefd! Geniet meis! Xx
  6. Petra:
    6 augustus 2015
    Wauw wat lees ik je reisverhalen toch heerlijk weg en wat een prachtige foto's! Veel plezier verder! Xx