Zonnig Colombia

1 augustus 2015 - Santa Marta, Colombia

Zo. Dat abseilen was eng!!! Leuk om gedaan te hebben hoor maar nooit meer onder een waterval! Raften was erg leuk! 2 enorme leguanen gezien wat heel gaaf was!! Geweldig om die beesten te spotten.

Alsof ik van die dag niet genoeg spierpijn had van die avontuurlijke dag hebben we de dag erna 3 uur lang gelopen naar een dorpje waar de tijd heeft stil gestaan. De weg er naar toe was best zwaar zo in de volle zon op alleen maar stenen maar was zeker de moeite waard! Onderweg vermaakte we ons wel met salamanders spotten. Eenmaal aangekomen in het dorpje waar de tijd stil heeft gestaan stelde de gids voor om de jongeren terug te laten gaan in een chiva (typisch Colombiaans busje, zie foto's). Dit was heel gaaf! Lekker muziekje op en gaan! Maar niet te hard want Enrique en nog een jongen stonden achterop het trappetje aan de achterkant van de chiva. Hier kan dat gewoon kris kras door de bergen.

Nu zijn we ongeveer op de helft van de rootsreis en inmiddels aangekomen in een heel ander Colombia! Zon, zee en strand!! Na San Gil zijn we vertrokken naar Giron voor 1 nacht, om de volgende dag met 2 binnenlandse vluchten te vertrekken naar Santa Marta. Hier zijn we gister aangekomen.

Helaas ben ik de hele dag ziek geweest en heb ik zodra we in het hotel aankwamen geslapen, geslapen en nog eens geslapen. Van de eerste avond Santa Marta heb ik dus weinig mee gekregen. Gelukkig was ik vanochtend weer beter en was ik van de partij bij de citytour.

We zijn bij het vroegere huis van Simon Bolivar geweest. Dit was de bevrijder van Colombia en vestigde zich in Santa Marta, wat de oudste stad is van Colombia (en misschien wel Zuid Amerika dacht ik, maar pin me er niet op vast). Om dit huis lag een klein parkje omheen, waar we ook weer veel leguanen hebben gezien!

Na de citytour hebben we met een klein clubje een bootje gepakt naar Playa Blanca (de naam zegt het al) en lekker gerelaxt en op een banaan gezeten (wiehooeee!!). Zo meteen even lekker eten en vanavond inhalen wat ik gister heb gemist. Maar niet te gek want morgen ochtend vertrekken we naar Parque Tyrona, wat prachtig schijnt te zijn kwa natuur en waar we in hangmatten gaan slapen. Ik ben benieuwd!

Tot later!

1. Leonore:
    1 augustus 2015
    Lieverd! Wat een heerlijke verhalen om te lezen! Ik geniet van dat je het daar zo naar je zin hebt! Kus!
  2. Daniela:
    1 augustus 2015
    Je vermaakt je goed en jullie worden goed bezig gehouden! Ultieme belevenissen! Kus uit Nederland! X Daan
  3. Milou:
    1 augustus 2015
    Als ik je verhalen lees ben ik alleen maar aan het glimlachen. Wat een topreis nouk!
    Heel veel plezier nog. Xxx lou
  4. Meganlee:
    1 augustus 2015
    Have fun lief! Leuk om zo mee te lezen wat je allemaal mee maakt!
  5. Diaan:
    1 augustus 2015
    Weer een leuk verhaal Anouk! Van dat abseilen heb ik foto's op facebook gezien. Gaaf hoor! Maar inderdaad wel spannend...
    Volgens mij vermaak jij je prima daar. Leuk om te zien en te lezen. Liefs Diaan